Visjon

Jan Manger, daglig leder.

Vår visjon er å bli anerkjent som en kvalitetsleverandør for våre kunder, våre ansatte, våre leverandører & kontraktører men også blant offentlige organer i de områdene vi til enhver tid driver virksomhet.

AQHOS sine styrende elementer

Ansvarlighet

Vi er stolt over våre anstrengelse ved å utøve våre prinsipper og praksiser gjeldende for både den tekniske siden av vår forretningsdrift så vel som det etiske aspektet. Vår ansvarlighet er blant annet basert på å kontinuerlig søke forbedringer, i de interne standarder for organisasjonen, i hvordan de involverte menneskene og gruppene samhandler på, så vel som hvordan vi opprettholder våre forpliktelser ovenfor de eksterne faktorer, som våre kunder, leverandører, kontraktører og kontraktører og offentlige styrende organer.

Kvalitet

Våre ansatte og organisasjonen har som mål å levere den høyest mulige kvaliteten innen våre tjenester og produkter, basert på kriterier bestemt av våre kunder, de til enhver tid tilgjengelige produkt og system løsninger tilgjengelig i markedet og eller begrensninger gitt i relevante lover standarder og normer.

Human Kapital

Vårt selskap med våre ansatte anerkjenner og slår vern om at vår suksess er direkte basert på våre samlede ressurser med all den kunnskap, vilje, talenter, ferdigheter, egenskaper, intelligens, opplæring, dømmekraft og visdom vi praktiserer som individuelle individer og eller i felleskap hvor vi sammen som en gruppe kan nå våre mål.

Orden

Vår organisasjon tar stolthet i å utføre vår “måte å drive butikk på” på en meget kostnadseffektiv og profesjonell måte. Dette skal sikre at sluttproduktet, være seg våre tjenester, system løsninger / produkter, og eller kombinasjonen av disse, bidrar til at våre kunder ikke betaler høyere pris enn nødvendig men allikevel ender opp hvor alt har nådd den aktuelle samsvarigheten.

Sikkerhet, samfunn sosialt ansvar

Vi vil alltid ha de høyeste målsettinger for å bidra til ett sikkert og godt arbeidsmiljø for våre ansatte, for personellet rundt oss og for de aktører som vi til enhver tid samhandler med. Her etterlever vi en “Null Ulykke” praksis. Våre sikkerhetsmålsettinger inkluderer også sikkerhet for maskiner og utsyr så vel som vår streben til alltid å minimere de forurensende faktorene mot naturen. AQHOS sitt HMS slagord er «når vi ser noe, så gjør vi noe».

Vi omfavner vår arv hvor fundamentet for vår organisasjon er basert på ett sosialpolitisk standpunkt. Vi anerkjenner den alltid pågående “kampen” og skiftende balanse mellom konservative og liberale krefter, finansiell drevende krefter mot mer ikke- kommersielle initiativer, hvor vi tar mål av oss til alltid å støtte løsninger som favoriserer “til det beste for menneskene”. Som en ansvarlig aktør i de områdene vi opererer vil vi, når situasjonen krever det, kjempe de gode kampene i en god demokratisk ånd.

Vårt selskap vil operere som en opplæringsorganisasjon da vi mener å tro at fremgangen fra opptjent kunnskap er en sterk drivkraft for individene som også for organisasjonen hvor sluttproduktet er tilfredstillelse. Vi tror at vårt sosiale ansvar, både individuelt og som selskap, er frivillig. Med det søker vi som organisasjon å gjøre mer enn det som vi, til enhver tid, er påkrevet av lovpålagte ansvar. Det involverer en ide om at det er bedre å være proaktiv mot ett problem i stedet for re-aktiv mot ett problem. For oss betyr sosialt ansvar også å hindre eller bidra til å begrense, korrupsjon, uansvarlig eller uetisk oppførsel som kan bringe skade mot samfunnet, selskapet, og med det også selskapets kultur og verdier, og aktiviteter og produkter som kan være til skade for naturen. Vi tror at vi kan bidra på best mulig måte ved at vi setter inn ressurser tidlig for da å muligens kunne forhindre eventuelle avvik og eller redusere skadeomfang av avvik.